carolina1985

Alla inlägg under januari 2014

Av Carolina - 28 januari 2014 22:56

Vid senaste vägningen var de bara 0,2 kg minus på vågen...
Först var jag besviken, men efter ett tag så var jag ändå nöjd...
Vågen visade trots allt minus... Det ska jag vara glad för, jag tränar inte ens!
Inte än... Hade gärna gått till gymmet och rört lite extra på mig, men pga halsont och förkylning så får jag inte!
Men när detta snaffset är borta så ska jag banne mig hänga på gymmet...
Jag satsar helhjärtat på mitt nya liv, trots ett snedsteg igår... Men jag reser mig igen och denna dagen har gått jätte bra...
I morgon är ytterligare en ny dag med nya tag...
Torsdag är det vägning igen och dags att mäta mig :D hoppas självklart på relativt bra resultat där...
Men men.. Vi får se...

Till helgen vankas det jobb...
Mer än så händer det inte denna helgen...
Dock nästa helg, då vankas det vigsel för min bror och hans sambo <3
Men vad ska jag ha på mig?... Jätte beslutsångest ...
Men jag löser det väl :)

Alla hjärtans dag är på intågande också...
Ska ni andra göra något speciellt då?
Jag ska spendera min dag med min dotter och bara vara med henne <3
Tycker att man ska visa varje dag för sina nära och kära att aman älskar dom och inte bara på alla hjärtans dag...

Nej, de blir inte mer skriverier ikväll...
Se om jag kan få sova en hel natt själv då loppan har en tendens att alltid komma in mitt i natten och lägga sig hos mig...
Det ända problemet är att on gnisslar tänder som jag vet inte vad och det resulterar i att jag inte kan sova på natten och som gör att mamma Carolina är suuuuuuper trött dagen efter!


Ha de gott där ute..

Puss och kram <3

Av Carolina - 19 januari 2014 00:14

Hej där ute

Det finns inget jobbigare än att man sårat någon...
Man kan be om ursäkt och visa att man ångrar sig...
Men hur kan man få den andra att må bra igen när det var jag som sårade så?
Jag vet inte hur jag skall göra... Kan jag göra något?
Jag känner mig lite tom på den fronten... Vet inte vad mer jag kan göra...
Det var aldrig meningen att såra...
Dock var jag ärlig... Jag sa som jag kände... Jag talade sanningen...
Sanningen för mig är viktig....
Tiden läker sina sår....

Jobbat idag... Länge sedan jag jorre det nu...
Men det var skönt att vara tillbaka igen... Lite rutin igen... Skönt...
Jobb i morgon igen... Dock börjar jag senare, så jag hoppas på att hinna med lite omskrivning i min krönika...

Känner mig inte så piggelin ikväll....
Tankarna har gått på högvarv sedan jag sluta jobb ikväll...
Kommit fram till stora beslut... Men jag tar ett kliv framåt och ser om där är något som har förändrats, eller allt bara är en fasad än!
Jag vet inte... Det är inte för min skull... Bara tiden kan visa mig...

I morgon kommer bli en bra dag... Det känner jag på mig...
Jag kommer skapa en bra dag... Thats it.... :)

Nu är det bäst att sova...
Loppan kallat väl tidigt i morgon med <3

Natti där ute..
Puss & kram

Av Carolina - 17 januari 2014 16:17

God Eftermiddag!


Hoppas att allt är bra där ute med er :)
Med mig själv är de superb :D
Året har som sagt startat mycket bra... Positiv inställning gör en hel del...
Så det där med att gräva ner sig, det finns inte längre för mig.
Håll huvudet högt och tänk positivt så blir saker och ting mycket lättare :)


Nå.......

Vad händer annars... Min dotter fyller snart 4 år, shit, FYRA år... Vart tar tiden vägen?
Nåja, kalas närmar sig med stormsteg... Och planeringen är i full gång...

Har till och med skapat en mapp för bara hennes kalas :D haha..

Det är inte så "spejsigt" som de låter, men de hjälper mig att ha lite bättre koll...

Och så finns där en liten planeringslista för varje dag om vad som skall förberedas inför kalaset,

så man slipper stå kvällen innan och vara HELT slut i planeten..

Så checklista finns och recept på allt som skall bakas... FULL KONTROLL :)
Kommer efter kalaset lägga upp lite bilder hur allt gick och slutresultatet på bakningen :)

Har kommit fram till ytterligare ett stort beslut i mitt liv, och det är att söka in på konditor skola...

Det är dags att ta tag i min riktigt stora dröm ...

Tänk att få jobba med sin STORA passion, hur kul är inte det :)
Men, först skall jag prata med min studieyrkesvägledare om hur vi ska gå till väga... Bara hoppas på att jag kan söka med och kommer in...

Sen har ju fantasin skenat iväg liiiiite till... Såklart :) ... Jag heter ju inte Carolina för ingenting ... Har bra fantasi om jag själv får säga :D ...

Tänk om jag fick öppnat mitt egna lilla tårtmakeri :) ... Specialliserat på tårtor, men även övriga bakverk såklart :)
Har lite mer planer angående det där, MEN de är inget jag avslöjar för allmänheten :) Inte än...


Det här med avhållsamhet från godis och andra onyttigheter går faktiskt RIKTIGT bra :)
Jag och min kompis Jessica är grymt duktiga... Vecka ett hade vi gått ner över 2 kg vardera :) ... Vecka nr två har gått lite långsamare, men 0.4 kg minus är ändå helt ok anser jag... De är fortfarande minus ju :)

Så sakta men säkert så händer där saker...

Vilket jag är super glad över...

Och jag känner inga som helst problem med att stå emot frestelserna ...

Men jag ska väl säga som så, att jag äter ändå av allt, men med MÅTTA...

Tar mindre portioner mat och äter mer regelbundet.... Frukosten också faktiskt *klapp på axeln*

Så jag är på väg :) ... Rättare sagt, jag och Jessica är på väg...


Nej, nu får de allt bli lite mat...
Potatismos (hemmagjort såklart) och ungstekt falukorv :)


Ha de gott där ute så hörs vi snart igen..


Puss o Kram



Av Carolina - 13 januari 2014 23:01

Året hittills har gått riktigt bra...
-2,3 kg på 8 dagar och bara dragit in på kakor och godis och minskade portioner av mat...
Äter mer regelbundet och lite mindre kolhydrater...
Vågen träffar jag en gång i veckan...
Sen mäter jag mig en gång i månaden bara...
Vet att man inte ska köra på med vågen sådär direkt, men jag vill det och ännsålänge känns det okej... :)

Jag känner att jag kan stå emot sötsaker så mycket bättre nu...
Jag kan sitta i ett rum med massa människor som sitter och äter sötsaker utan att ta själv... Jag kan stå emot det :)
För ett halvår sedan kunde jag inte det... Men jag kan det nu :)
Jag ger mig en klapp på axeln för det... Och min vän Jessica får också en klapp på sin axel för hon är precis lika duktig som jag är .. Heja oss :)

Om ett par veckor ska jag på bröllop hos min äldsta bror...
Kan vara kul att komma i en fin klänning... Och inte behöva känna sig som en kassler...
Ja jag kommer ju såklart inte gå ner alla mina 20 kg på denna korta tid, men jag är på god väg ner... 20 - 2,3 = 17,7 kg kvar att gå ner...
Det fixar jag... Det vet jag, för detta är mitt år :)
Kommer säkert gå trögt vid vissa tillfällen, men vem har sagt att det ska vara lätt hela vägen?


Ny termin i skolan har också börjat nu :)
Vilket är super kul...
Dock har tankarna kring min jobbframtid blivit lite suddig igen...
Vad vill jag hålla på med?
Jag vet inte riktigt vad jag vill hålla på med...
Jag har sååååååå många intressen... Tyvärr är många av dom tyvärr inte passande för ensamstående mammor... Så tankarna dom far runt och runt...
Men, får fundera lite till... Jag är inte helt insnöad än...

Nej nu kallat kudden....
Ska försöka komma upp i tid i morgon och inte snooza tills de är 30 min kvar innan de är dags för Lillan och vara på dagis :D

Sov gott där ute ...


Puss oh kram

Av Carolina - 2 januari 2014 11:20

Årets första inlägg...
Änsålänge en helt okej dag.. Fick sovmorgon till 10.15 idag ... Inte helt fel...

Men lillan var vaken till 23.20 igår, så de är inte så konstigt att hon sov länge idag..

Och så fick vi äntligen sova i våra egna sängar efter snart 3 veckor borta från dom...


Idag så står det städning på schemat... 

Samt så ska lillans kalas planeras...

Hon blir ju snart 4 år... vart tar tiden vägen?

Min stora tjej...   


Visstelsen borta från Trelleborg dessa veckor har varit underbara...

Har inte saknat Trelleborg ett dugg.. Förutom mina vänner då såklart..

Men Trelleborg NEJ...

Har inte lyckats komma på någon visning heller på lägenheter i Eslöv..

Men de ska väl ta sin lilla tid...

Jag vet om att det kommer gå bra.. Det är ju mitt år nu   ... Så det så...


Nej.. Nu får jag klä mig och sen göra det som står på schemat idag ..

Ha en fortsatt fin dag alla så hörs vi snart igen...


Puss & Kram


Presentation


Ensamstående mamma på 28 år.
Trivs väldigt bra med livet :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tårtor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards