carolina1985

Alla inlägg under maj 2012

Av Carolina - 17 maj 2012 21:18

God Kväll där ute!


Känns verkligen underbart att se alla dessa gröna löv som nu är komna..

Knoppar på träden... Maskrosor och tusenskönor som växer på gräsmattorna...

Jag känner hur hela jag fylls med värme inombords...

Sommar halvåret är min tid... Då mår jag som bäst :)

Som när hyresvärden var nere häromdagen på gården och klippte gräset... Så jag öppnade fönstret och kröp ner i sängen igen och njöt tillsammans med loppan från sängen och kände den underbara doften av nyklippt gräs :)

Det är väl då sommar nu :) snart... Bara lite mer värme sen är jag SÅ nöjd...


Idag har jag varit en liten husmor faktiskt :)

Tvättar... Jobbat... Bakat bröd... Diskat ...

Allt i ett... Och vi får inte glömma att jag duschat loppan med under allt detta :)

Så jag känner mig lite av en supermom :)

Brödet som jag bakade dock blev lite "platt" ... haha...

Jag gjorde inte degen tillräckligt "spänstig" när jag forma det :/

MEN det gick absolut att äta ändå :)

Men nästa gång så skall jag iaf använda mig av brödform ist ...


Gaaah..
Snart dags att ta sig ner i tvättstugan igen...

Men först se klart på Criminal Minds :)


Nej nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll där ute.. I morron är det dags för sista jobbdagen denna veckan :)


Puss & Kram



Av Carolina - 12 maj 2012 23:39

God Afton där ute...


Lördagen den lider också mot sitt slut...

Tiden går så fort när man har trevligt...

Umgåts med brossan både igår och ikväll... Och Åsa med såklart :)

Igår blev det taco kväll och en massa godis på 1,5 kg... Massa godis blev det...

Loppan hon råkade ut för lite feber :( tråkigt nog..
Så hon missade en del av fredagsmyset.. Men hon piggnade till efter någon timmes vila och en alvedon :)

Sen vart hon igång igen....



Happ... Sista jobbdagen i morgon för denna veckan... Skönt.... 

Lite mer tid tillsammans med loppan blir det denna veckan som kommer..

Det ser jag fram emot ..

Veckan på jobb då man jobbar sena kvällar är dom jobbigaste...

Missar så mycket tid med min lilla loppa... :(

Det gör så ont att missa... Man kommer hem och säger godnatt bara lixom :(

Men jag jobbar ju för vår skull... Jag måste ju se det så...

Men det gör ändå ont... Så ont...

Vi kommer få mer tid sen för varandra... Snart nog... Men jag missar ändå tiden i detta nuet ju...

Hur gör man som förälder? ... Hur kan man INTE missa?...

Jag hatar att ha det såhär... Bläää....

Får ge det tid helt enkelt.... Och ge den andra tiden jag har över till loppan...

Hon får veta varje dag hur mycket jag älskar henne.. Kommer fortsätta varje dag med det..

Hon skall veta att mamma älskar henne över allt annat i hela vida världen... 


Tittar på filmen Enough...

Så jäkla bra film...

Hade jag råkat ut för samma sok som dom i filmen hade jag agerat på samma sätt...

Rör mig..... men våga röra min dotter...


Uch.. Nu är de bäst jag slutar skriva :D ...



Natti natt..

Puss & kram



Av Carolina - 9 maj 2012 22:06

God Kväll...


Hemma från jobb... Stängt idag.. Stänger i morron med...

Känner mig nöjd med dagen... Iaf på jobb :)

Hemma hade jag nog kunnat göra mer innan jag smet iväg till jobb... Får ta tag i det i morron ist...


Sällan jag skriver numera..

Bloggen är väl ingen prio ett direkt.. Jobbet tar en massa tid och loppan :)

Igår när jag kom hem från jobbet så  kom en glad liten flicka skuttandes mot mig och säger  "min mamma" ...

Det upprepar hon ett par gånger under kvällen...

Sen kryper hon upp i soffan brevid mig och lutar sig mot mig med napp och snutte och myser.. Sen säger hon igen "min mamma" ....   

Likaså ikväll när jag kommer hem från jobb så kommer hon upp ur sin säng och säger "min mamma" ...

Som jag älskar henne... Kärleken är oändlig...

Berättar för henne varje dag hur mycket jag älskar henne...

Hon förgyller verkligen mitt liv...

Hon är det dyrbaraste jag har... Hon är mitt allt... Hon är det finaste som jag skapat... Hon är mitt liv...

Varje dag så får man sig alltid ett skratt i hennes närhet när hon kommer med sina söta små kommentarer :)

Hon fick sova med mig inatt...

Vad blev då jag?... En fotpall och slagpåse... *hihi*...


Helgen kommer snart... Men jag jobbar..

Så på fredag blir det en mor och dotter dag...

Hon skall få bestämma vad vi skall göra hela dagen ... Mat... Ja allt :)
Denna veckan är en sen vecka och vi får inte mycket tid för varandra...

Som tur är så har hon sin underbara morfar, min pappa...

Dom har så kul tsm... Hittar på bus och har sig.. Hänger på billings tsm :)

Inatt när hon vakna så frågade hon efter morfar   


Mamma älskar sin Melanie   


Nu skall jag sova...

Natti...


Puss & Kram


 

Presentation


Ensamstående mamma på 28 år.
Trivs väldigt bra med livet :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tårtor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards