carolina1985

Alla inlägg under september 2011

Av Carolina - 27 september 2011 15:10

Hej alla...


Ja nu har jag samlat kraft och gett mig på ett inlägg...

Ja igår åkte jag hem från jobb... :/

Mådde SKIT rent ut sagt...

Så de blev ett besök hos doktorn...

Jag har väldigt hög sänka, 8 är normalt.. Men jag hade 43 vilket är alldeles för högt...

Högt blodtryck, yrsel, huvudvärk, illamående, hjärtklappning, frossa och ont i halsen.... Ingen höjdare alls kan jag tala om...

Så i morgon blir det nya prover för att kolla om sänkan har gått ner.... *hoppas*...

Vill jobba igen.. Har inte råd med detta...


Har iaf kunnat sitta upp idag och göra lite mer... Men de är verkligen inte många knop som görs... Vila var doktorns ordination tills i morgon iaf... Så jag lyder...


Jag har fått lite nya idéer :)

Både inredning och för framtiden kanske... Framtiden vet jag inte så mycket om just den drömmen blir av, men ja... Drömma kan man ju alltid göra... Det måste man göra...

Hitta lite fler roliga saker jag vill ha i min kommande lgh...

     

Något jag tyckte var riktigt snyggt är stenväggen... De ger en hemtrevlig känsla tycker jag.. Iaf denna bilden ger mig, värme...

Jag tycker det är snyggt när man tar in sten i hemmet... Dock inte vilken sten som helst.. Men de finns på många sätt att använda det... Men på väggen tycker ja det är fruktansvärt snyggt :)


Hänget där de står "Love" på tycker jag hade passat in på Melanies rum, samt den underbart söta speldosan... Så fin.... :) Kanske får skrivas upp på min inköpslista och hoppas på att de finns kvar när de väl är dags att inhandla...


Nej nu blir de vila...


Ha de gott...


Puss & Kram

Av Carolina - 25 september 2011 15:55

Hallå där!


Åter igen är det söndag... Helgen har rusat iväg bara... Men lite har jag ju hunnit med iaf...

I fredags så var lillan och jag iväg på Center Syd tsm med Jessica & hennes sambo och köpte doppresent och födelsedagspresent till bekanta åt mig...

Det blev en trögstart då jag inte visste riktigt vad jag skulle köpa, MEN till slut så fann jag något bra :)...

Pojken som fyllde år han fick walkietalkie :)

Men doppresenterna tänker jag inte avslöja något om, då dopet inte är förän nästa söndag :) Så det kommer förbli en hemlis tills dess...


Igår lördag så vaknade jag med VÄRLDENS huvudvärk och mådde illa som jag vet inte vad!!!! ...

Jag tror jag var lite bakis... Men hur fan kan man bli det på ett HALVT glas vin?... Vetti fan vad det var, men ja kände mig inte helt hundra! ....

Iaf så var de bara att trycka i sig lite piller och göra lillan redo för att åka till sin pappa och storebror över natten...

Sen stack jag till min bror och hans tjejs tomt och röjde en massa... Sådan förändring de är har blivit där ute :)

Det är verkligen skoj att få vara med och se hur det går framåt där ute ...

ja sen efter man varit där ett par timmar så bar det av hem en snabbis för att göra sig redo för barnkalaset som ägde rum i Malmö (storstan) :) ...

Vi fick äta pakistansk mat, vilket var HELT nytt för mig, men det var gott :) ...

Vi hade jätte trevligt och lilla Oliver var nog väldigt nöjd med sin dag...


Ja så kommer vi ju då till söndagen, och jag har faktiskt städat lite :)

Köket är fint och rent...

Packat har jag också gjort lite... Känner mig duktig...

Men sen fastna jag framför en film på tv4... Vilket jag ångra bittert att jag valde at se klart, för nu är jag trött i tittorna och orkar inte städa mer :D *haha*...

Men jag får väl snart mer energi hoppas jag...

Melanies pappa kommer och hämtar soffan här sen, så då fårjag städa upp där soffan stått... Så kanske då blir jag helt klar med städningen :)


Ja nej!... Nu skall jag nog vila liten liten stund.. Tror jag behöver det... :)
Ha de gott där ute...


Puss & Kram



Av Carolina - 23 september 2011 09:47

God Morgon!...


Ja någon sovmorgon fick jag då inte *hihi*...

Lillan hon väckte mig vid 06.30 Men men... Så är det att ha barn :)
Men visst hade det inte varit fel med en sovmorron... Well well, jag är inte bitter för det... Älskar min dotter oändligt mycket ändå :)

Men nu ligger hon och vilar lite... Hon trilla även och slog sin lilla panna i en leksak :( stackars liten... Så nu vilar hon...


Snart dags för våra bästa år :)

Sen skall lillan och jag ta oss iväg och handla lite blöjor... Samt till dagens lunch...

För Jessica kommer hit sen och hälsar på... Då tänkte jag att vi kunde bjuda på en lunch....

Det får bli en kycklingsallad och något gott bröd till det.... Om Jessica nu tycker om det *hihi*... Vi får se vad hon svarar då ja skicka ett sms o frågade henne...


Ja i morgon blir man "sofflös" då ja.. Skönt...
Fast lite tråkigt... Men men... Vi slipper iaf den i flytten...

I morgon är det iaf dags att lämna över lillan till sin pappa och sen skall jag iväg och slita lite hos brossan och hans tjej på deras tomt :)
Så kul de skall bli... Så jag skall ha med mig kaffe, kaka och kaffekokare :) ...

Skall bli riktigt kul detta faktiskt...

Sen är det ju barnkalas i Malmö på kvällen... Så jag måste även fixa en present till det... Men vad?... Sen skall jag ju åka till Småland nästa helg... Skall på dop där uppe :)

Så, en doppresent till en liten pojke... Någon som har tips?... Något som inte alla andra kommer köpa :) ?


Oh såg världens sötaste hund på tv innan :D ...

Så nu vet jag vad jag skall ha för ras om jag en dag skulle skaffa hund igen :)
En tibetansk Spaniel...

Lagom hund helt enkelt :)


Nej nu börjar våra bästa år... :) Sen skall lillan och jag iväg och handla..

Ha de gott..


Puss & Kram



Av Carolina - 22 september 2011 20:18

God Kväll!


Vilken dag... Stressig a la delux... MEN jag har haft en väldigt rolig dag iaf på jobb... Många goa skratt har det blivit...

Men ack så trött jag är nu då... Upp 0500... Jobba jobba jobba... Sen är de fort som tusan till dagis för att gå på föräldrarmöte.... Sen hem och fixa en lätt kvällsmat och sen skicka lillan i säng...

Visst låter jag riktigt vuxen *fniss*.... Tycker jag samlar på mig bra med vuxenpoäng nu....


Det ända som håller mig vaken just nu är kycklingen som står i ugnen... Den skall bara bli klar och sen skall jag sova :D.... Längtar...

Jag hoppas VERKLIGEN att lillan hon låter mig sova länge i morron.. iaf till kl 0700...

Oh nu gråter hon i sängen.. Bäst att kolla till henne... brb...

SÅ tillbax.....

Hon var av med nappen i sängen.... Stackars lilla loppan... Så nu sover hon igen...


Happ, om jag inte sagt det så försvinner min soffa på lördagmorron... :D...

Najs... Slipper man det i flytten sen...

Men sen är det ju dags att hitta en ny soffa till den nya lgh när vi väl har flyttat... hmm... Vad skall man då ha för en?... Jag skulle vilja ha 2 st.... Då är de nämligen lättare att möblera om...

Men skall man ha skinn?... Tyg?...

Det har både för och nackdelar med dessa soffor... Well well..

SÅ fram tills dess så blir det mina 2 fotöljer som får räcka sålänge *hehe*...

Jag hittade en fräck soffa i blomsterbergs katalog... Men vettifan!...

Jag har ett litet tag till på mig att kika efter en soffa...


Ne... Jag vet helt ärligt inte vad mer ja skall skriva... Så här får de vara bra för idag... Natti natt...


Puss & Kram

Av Carolina - 22 september 2011 20:18

God Kväll!


Vilken dag... Stressig a la delux... MEN jag har haft en väldigt rolig dag iaf på jobb... Många goa skratt har det blivit...

Men ack så trött jag är nu då... Upp 0500... Jobba jobba jobba... Sen är de fort som tusan till dagis för att gå på föräldrarmöte.... Sen hem och fixa en lätt kvällsmat och sen skicka lillan i säng...

Visst låter jag riktigt vuxen *fniss*.... Tycker jag samlar på mig bra med vuxenpoäng nu....


Det ända som håller mig vaken just nu är kycklingen som står i ugnen... Den skall bara bli klar och sen skall jag sova :D.... Längtar...

Jag hoppas VERKLIGEN att lillan hon låter mig sova länge i morron.. iaf till kl 0700...

Oh nu gråter hon i sängen.. Bäst att kolla till henne... brb...

SÅ tillbax.....

Hon var av med nappen i sängen.... Stackars lilla loppan... Så nu sover hon igen...


Happ, om jag inte sagt det så försvinner min soffa på lördagmorron... :D...

Najs... Slipper man det i flytten sen...

Men sen är det ju dags att hitta en ny soffa till den nya lgh när vi väl har flyttat... hmm... Vad skall man då ha för en?... Jag skulle vilja ha 2 st.... Då är de nämligen lättare att möblera om...

Men skall man ha skinn?... Tyg?...

Det har både för och nackdelar med dessa soffor... Well well..

SÅ fram tills dess så blir det mina 2 fotöljer som får räcka sålänge *hehe*...

Jag hittade en fräck soffa i blomsterbergs katalog... Men vettifan!...

Jag har ett litet tag till på mig att kika efter en soffa...


Ne... Jag vet helt ärligt inte vad mer ja skall skriva... Så här får de vara bra för idag... Natti natt...


Puss & Kram

Av Carolina - 21 september 2011 20:16

Har haft rätt ont idag i mina knä...
Samt har min ischias också gjort sig påmind... Har ont i princip varje dag...

Jag vet varför jag har ont i knä och min ischias!!!!!!

Det är min vikt...

Jag vet vad jag behöver göra åt saken... Min kropp skriker efter förändring...

Men min hjärna säger något helt annat...

Hur skall jag då får både hjärna och kropp att komma överrens?


Jag stod länge i duschen ikväll...

Kände hur vattnet rann längs min kropp...

Blev yr och lutade huvudet och armar mot väggen... Tankarna dom flög omkring...

"Är det såhär jag vill se ut?"....

Svaret är ju så klart ett stort NEJ...

Jag vill inte det...

Men hur kan jag då fortsätta såhär....


Jag kikar på kanal 5 ikväll... Extrema bantingskurer...

Dom prövar alla möjliga dieter...

Det finns ju en uppsjö av olika dieter... Men är jag verkligen en "dietmänniska"??? ....

Jag är nog inte det...

Men vad är då jag?......................................

Jag är en tjej med volanger.... THATS ME....

Men volangerna skall jag få bort... Det kanske inte sker idag...

Men jag skall ta mig dit... Jag SKA lyckas...

På ett eller annat sätt...


Nej!!!.... Nu skall jag sova....


Puss & Kram


 


Av Carolina - 21 september 2011 15:54

Hallo folket! ....


Ja tänk om de hade funnits... Utan tränning, MEN vi alla vet att det inte finns några genvägar... Fast man hade önskat att dett funnits... :)

Nej motion får det bli tillsvidare, och en bättre kost såklart...


Jaha...

På jobbet igår var det väl en händelserik dag kan man väl säga *haha*... Och den fortsatte lite i morse med... Men dom har nog gett sig :)

Dom fick för sig i köket att jag skulle gå på dejt med en viss typ, som är lite skum då!... Men ja... Så blir det INTE... Omg.. nej nej...

Men dom ger sig inte... Men de är fan barnarov!.. *haha*...

Jag kan tyvärr inte gå in på några närmre detaljer om vad som sades, men roligt har vi iaf haft åt detta :)


Hur ser min helg ut då?..

Jo den är fullspäckad kan jag väl säg... Fredag blir de baka baka baka, byta däck på bilen...

Sen lördag skall loppan hem till sin pappa och jag skall sen köra vidare hem till Emma och Anders för att hjälpa till och röja på deras tomt...

Sen efter de så blir det hem i en ilfart och göra sig redo för kalas i Malmö...

Söndag? jadu... De blir nog lugnt... slappa... Städa... Kanske boka tvätt så man kan bli av me lite skit tvätt.... Eller där finns någon annan som kanske är sugen på att tvätta åt mig? :D


Ja....

Idag fick jag hem papper om dagisansökan i Trelleborg... 4 månaders handläggningstid?!?!?!?!?!??!!?... Det går bara inte...

Vi flyttar till Trelleborg den 1 dec... Jag vill komma igång den 2 dec med henne då ju!... För jag har ju jobb sen att fokusera på... Jag kan inte vänta till Januari och skola in henne!...
Så håll tumarna för mig kära vänner att jag får in henne ganska så fort i december..


Pratade med min pappa igår...

Två stycken i släkten på min pappas sida har gått bort i år...

Den ena är min pappas mamma då, min "farmor"... Men ja!.. Jag kände henne inte, och ville inte heller lära känna henne... Hon ville ju inte ens veta av varken mig eller mina syskon... Aja...

Sen var det gå Gullan... Underbara snälla gamla Gullan...

87 år gammal blev hon ... Min pappas kusins mamma...

Hon var verkligen den bästa... Så där känner man en stor tomhet... Men jag kommer vårda henne ömt i mitt hjärta...

Fruktansvärt det här med döden... Absolut inget jag vill tänka på...

SÅ då tycker jag att vi bytar samtalsämna helt enkelt :)



Igår så vart jag och lillan hemma hos min bror Anders och Emma :)

Vi åt lite middag där och hade det jätte trevligt... Lillan hon ville iaf INTE hem igår när de var dags för hemfärd, trotts att hon var övertrött *haha*...

Hon och Anders sitter alltid tillsammans och kikar på youtube, såsom lille katt, trasdockorna osv... Det är deras grej lixom.... Lite små gulligt när dom sitter där tsm och myser och sjunger lite...    


Är så SJUKT sugen på att göra en kladdkaka idag.. Med jordnötter i!...

Men ska jag?!... Jag har lite beslutsångest... Aja... Vi får se...

Jag skall iaf börja på maten nu tänkte jag...

För idag blir det hemmagjort potatismos, kassler och rödkål *mums*...

SÅ gott det skall bli...

Det tråkiga är bara att skala dessa attans potatisar *blä*....


Innan ja måste sluta blogga så får jag passa på att tacka min underbara jobbkollega Marianne :)

För igår så fick jag 2 st kapsylöppnare *fniss*... Så nu behöver jag inte använda mig av mitt möblemang för att öppna min glöggflaska med fler gånger :)
Så ett STORT tack till dig... *hihi*....


Ha de gott där ute...


Puss & Kram



Av Carolina - 19 september 2011 19:18

God Kväll!....


Städningen är i "princip " färdig :) Skall bara svabba av golven och även ta en sväng på toa... Och ja just det ja, diska *suck*... F*n jag skulle vilja ha en diskmaskin!!!!!! En liten iaf... Då har jag varit riktigt nöjd...

Kanske man kan fixa en och installera i min nya lgh sen? :)

Får prata med min kommande hyresvärd om det sen...


Ja i morron så skall min nuvarande hyresvärd visa min lägenhet... HOPPAS där är nån som kan ta min lgh redan den 1 Dec... Håll tummarna...


Sitter just nu och kikar på laila bakar i frankrike...

Hennes lilla stuga hon är i, den är SÅ mysig... Lite shabby chick stil i den som jag gillar :)

Så jag passar på att samla lite insperation på hur ja vill de skall vara hemma i Trelleborg sen...


Kom just att tänka på nyår :D ... haha, JAG VET, det är tidigt...

Men jag kom och tänka på hur jag skulle vilja göra en dukning då.. Eller ja den är inte fulländad än min tanke, men det kommer... Bäst att kika lite och se vad jag kan finna!...

Jag kan tänka mig svart och vit dukning, med inslag av silver :)...

Med svarta glas.... Snyggt ... Jag hitta en bild som insperera mig lite, men jag vill inte ha de precis som på bilden, men jag fick lite idéer iaf ...

     

Bara kolla så snygga vinglas :) ... Jag smälter... Jag gilla framförallt det med dragkjedjan :D....

Ah mina tankar far iväg... *fniss*...


Jag har ju lillan denna nyår... SÅ de får bli en barnvänlig nyår i år...

Kanske bara hon och jag?... Neee, jag vill ha fler på besök hemma hos oss då...

Vi får se hur det blir i år helt enkelt :)


Ja nej... Nu kallar köket på mig... Dags att plocka fram husmoren i mig :)


Ha de gott...

Puss & Kram

Presentation


Ensamstående mamma på 28 år.
Trivs väldigt bra med livet :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tårtor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards