carolina1985

Alla inlägg under november 2011

Av Carolina - 29 november 2011 18:07

God Kväll...


kvällen är kommen... Sitter i min säng och hör hur det eker i min lgh.. I morron så skall min lägenhet tömmas...

Skönt det skall bli att få flytta...

Det tråkiga är bara att vi måste lämna underbara dagiset :( .... Verkligen ett toppen dagis Mariebo är...

MEN det ärdgs för oss att ge oss vidare på nya äventyr :)

 

Julen närmar sig med stormsteg...

Och min födelsedag... Kommer inte bli nått kalas direkt pga personliga skäl...

Men jag är hemma på min födelsedag för den som känner för att dyka upp...

 

Loppan och jag skall baka tsm nu inför julen :)

Planen är pepparkakor och lussebullar... Samt ett pepparkakshus med :)

Så mysigt att få göra mor och dotter saker tsm...   

Loppan är nu i trelleborg och blir inskolad på sitt nya dagis...

Det är min mamma som hjälper mig med det då jag måste jobba... Evigt tacksam...

Men mamma säger att allt går bra, så det hoppas jag på att det fortsätter lika bra när jag skall börja lämna henne...

 

Jag köpte en väldigt fin amaryllis för ett par veckor sedan, och den blomar fint nu :) dr är 2 klockor som redan är utslagna, 2 till är på väg...

Likaså på den andra stänglen :) ... Helt otroligt att jag lyckas hålla den vid liv... Men det går bra :)

Den är så vacker... Så det får bli min julblomma framöver...

 

 

Nej nu skall jag ta och samla ihop fler saker och packa ner mitt köksgeråd som är kvar, för det behöver jag ju inte nu längre, min sista måltid i min lgh är gjord...
Så diska upp det lilla som är och sen väck med det :)

 

 

Sköt om er :)


Puss & Kram ...


 

Av Carolina - 23 november 2011 22:32

God Kväll Kära Läsare!


Har inte haft så mycket tid att skriva på senaste tid... Samt har jag inte orkat...

Men det är dags att skriva av sig lite och dela med mig lite av mina tankar kring allt som händer runtomkring mig nu...

 

Har varit på jobbintervju igår i Vellinge... Var SJUKT nervös... Men jag har bara fått höra gott om stället där och sen har jag ju även min kära svägerska som jobbar där sedan nått år tbx, och hon har bara pratat gott om det..
Så när jag fick träffa hon som intervjua mig så blev jag lugn...

Vi kom väldigt bra överrens... Och jag tabba mig inte på testet som man får göra där :)

Så ja, jag känner mig nöjd.... Och idag fick jag veta att jag fick jobbet som timmanställd... SÅ ett till jobb vid sidan av måste det bli så ekonomin kan gå runt...

SÅ på fredag skall jag börja på min upplärning... Längtar så att jag kan få komma igång lite nu...

Less på att gå hemma nu... Vill börja leva mitt liv igen... Kunna ge min dotter det hon behöver utan att behöva vända på vartända krona... Och köpa nån julklapp :)

 

Ja så att så är det...

Och lillan skall skolas in på sitt nya dagis i Trelleborg i nästa vecka då :) ...

Hon skall gå på örtagårdens dagis i Trelleborg.. Hoppas hon kommer trivas bra där ute...

Men planen är ju att sen byta dagis så vi hamnar mer närmre vårat hem då såklart...

Klämman är det dagis som jag verkligen vill ha in henne på...

Men men... Måste vänta till Februari månad innan jag får sätta henne i kö på annan plats i stan...

 

Ja och flytten närmar sig nu med stormsteg...

Som jag längtar... Skall bli SÅ skönt att få ett eget rum igen...

Bygga upp ett nytt hem för mig och lillan... Ett nytt liv :)

Det ser vi båda fram emot...

Få kontakt med gamla vänner igen och kunna umgås med familj som bor där nere med...

Ja det är bara positivt att få flytta till nytt ställe...

Det är dags för nya tag i livet nu ...

 

Nej folket...

Jag har nått botten, och jag är på väg upp igen...

En dag i taget tar jag mig fram...

Och jag ger ALDRIG upp :)

 

Sov gott där ute så hörs vi snart igen...


Puss & Kram


Av Carolina - 16 november 2011 20:42

God Kväll...

 

Mina tankar går ikväll till min mormor...

Det är några år sedan hon gick bort i cancer...

Fruktansvärd sjukdom... Obeskrivligt är det...

Har tänt ljus för henne ikväll för att hedra henne...

Hon var den bästa mormor man kunde ha   ....

Jag gick i lågstadiet när hon gick bort...

Minns än idag hur pappa kom in till mig och mina bröder när vi hade gått och lagt oss att mormor hade gått bort...

Jag kramade min pappa och grät... Jag gråter än idag... Hon var alldeles för ung...

Men jag minns henne... SÅ VÄL.... Kommer aldrig glömma... Hon var min bästa mormor...

 

Minns sista julen som vi firade tsm... Minns dock bara en sak från den julaftonen...

Vi var ute hos min moster i skegrie utanför Trelleborg...

Jag tror vi kom efter att mormor och morfar hade kommit dit...

Så skulle vi gå in och hälsa på alla...

Men jag minns att jag vågade inte... Jag stannade i öppningen in till vardagsrummet och stirrade mot soffan...

Jag vågade inte gå fram och hälsa på min egen mormor...

Inte för att hon såg obehaglig ut på något vis, men jag kände inte igen henne... Jag frågade mig själv "är det min mormor agnes?" ...

Men till slut så gick jag fram till henne och hälsade...

 

Det är det sista minnet som jag har kvar av min mormor... Vår sista jul tillsammans... Iaf fysiskt sista jul...

Hon är alltid med mig inombords... Hon följer mig genom mina val i livet...

Jag har kanske inte gjort dom bästa valen i mitt liv alltid, men jag har tagit mig igenom alla hinder, och jag har säkert många kvar att ta mig genom...
Men jag vet om att jag har min bästa mormor inom mig och stöttar mig oavsett vilken väg jag väljer att ta i livet   

 

Vill säga till er alla som läser att, njut...ta vara på varandra... Lev livet... För det tar slut... Förr eller senare...

Våga göra något av ditt liv... Låt det inte gå till spillo... Ta tillvara på dina vänner, familj... Plötsligt kan de bara ta slut... Våga visa dina känslor... Våga ge dig ut i livet... Våga ge dig på kärleken trotts att du blivit sårad förr...

Våga ta för dig.... Våga var dig själv...

Jag väljer livet och att våga.... Vad väljer du?.....


Nu skall jag krypa ner i sängen och titta på tv och sen möta drömmarnas land... Och vakna upp till en ny dag med nya positiva tankar...


Puss & Kram


  


Av Carolina - 15 november 2011 22:13

God Afton...


Tisdagen över... Har varit händelserik dag...

Vart först iväg med bästa kusinerna i Lödde och kikade lite i affärer och hade de super trevligt... Och fick äntligen träffa lilla Loke :) sååå söt... När jag skulle hålla han så hade jag nästan glömt bort hur man höll *haha*... Men det gick bra...

Sen bar det av att lämna av Lisa hemma hos sig så jag kunde hämta loppan på dagis...

Vi smet iväg sen och handlade lite till vår pizza som vi skulle göra till kvällsmat :)... Och den blev MYCKET god... Där blev så mycket över så vi får äta det i morron med helt enkelt ...


Har haft underbara Jessica på besök ikväll med... Snackat lite skit och hadt det lika trevligt som vi alltid har det :)

Vi hade en liten dejt här hemma som vi har varje vecka :) ... Fast i vanliga fall har vi sms-dejt varje tisdag och onsdag då vi följer våra serier...

Riktigt trevligt vart de i afton...

Vi tände lite ljus med ... Jessica och lillan dansade som bara den medans jag jorre klart det sista på middagen... Så fort Jessica försökte sätta sig så stoppa Melanie henne för hon ville dansa mer :) hihi...


Så nu sitter jag ensam vaken då Jessica just åkt hem... Datan i knäet och bara ljusen i fönstret tända... Tänkte passa på att blogga lite nytt... :)

Till skillnad från igår så känns det som om denna dagen fått fram 2 positiva saker iaf :)

Får eventuellt hoppa in och jobba extra på ett företag i Malmö :)...
SAMT har jag lyckats få tag i en dagisplats :D ... inte på mitt första val direkt av dagis, men ja... De sägs att de skall vara bra iaf... Så de får vi hoppas på...

SÅ yey... Nu skall det bara hålla ... :)
Huvudet högt gott folk... Huvudet högt :)


Nästa helg åker jag till gbg med kusinen o hennes john :) ... Dom skall på julbord och jag själv skall på dejt ;)


Nej... Ny dag i morron och några finjusteringar så blir det toppen...


Natti Natt..

Puss och Kram

Av Carolina - 14 november 2011 16:21

Hejsan...


Ja nu har jag kommit hem från Malmö...

Studiebesöket gick bra på Lernia verkstadsteknik... Kommer ge mig in på svets eller cnc...

Men jag har inte bestämt mig...

Jag är lite smårädd för svetsar, men tänk vilken utmaning det skulle kunna bli :)

Men samtidigt så vill jag även lära mig cnc och bli något inom den biten... SÅ vad skall jag välja? ..

Får prata med min handläggare på AF... så får vi se helt enkelt...

Så dagen den känndes bra efter det...


Men det vände när jag öppna mitt kuvert från alfa-kassan...

JA jag vet att det finns folk som har det värre än mig... jag vet det... Men nu känner jag att det får vara bra för mig nu... Jag behöver en pause... Kämpar varje månad för att få ihop det för mig och lillan!... När man känner att wow jag håller på att få rätsida på det... Då får man nya besked och marken under en rasar igen!...

Jag som precis börjat få rätsida på allt.. Jag hinner inte mer än känna mig nöjd så är jag nere på botten igen!...
När är det min tur att kunna ha liiiiiite lugn i själen...

Magen min gör uppror av stressen...

Varje dag kämpar jag för att hålla humöret uppe...


Nu tycker jag det får vara bra...

Stänger ner för idag... Behöver vara ifred....

Tårarna rinner sakta men säkert ner för min kind... Nya tag igen... Hur jag nu skall orka... På ett eller annat sätt måste jag... Jag har min dotter att ta hand om...


Vi hörs...


 

Av Carolina - 14 november 2011 11:16

God Middag...


Blir ett kort inlägg innan jag måste smita iväg... Skall på studiebesök i Malmö på Lernia för en eventuell utbildning...

Mitt mål är ju självklart att få ett jobb inom snar framtid... Blir det inte denna utbildningen så SKA jag ha ett jobb till senast februari månad 2012...

Jag är fast besluten att lyckas med mitt mål... Jag är j*vligt envis... Och jag ska lyckas... THATS IT!...

Har ytterligare ett mål, men det är mer privat och inget jag går in på närmre...

Men för att lyckas så måste jag få ett heltidsjobb...


NEJ.. Nu skall volymen på stereon höjas... Dags att göra sig klar för resan till Malmööööö....

Jag får skriva lite mer senare idag :)


Sköt om er...


Puss & Kram


Av Carolina - 8 november 2011 12:36

God Middag...


Ja den 1 December så flyttar jag igen... Då har jag bott här i Marieholm i 1 helt år... grattis på mig... det är i princip vad jag bott på varje ställe de närmsta åren...

Men jag har verkligen bestämt mig att när jag kommer till Trelleborg så får jag stanna där mer än ett år iaf *fniss*...

Kan inte hålla på att flytta såhär mer nu.. Trött på det faktiskt...

Trelleborg är ju trotts allt en bra stad att bo i... Förutom stanken som så många säger :)


Well well..

Packningen här hemma går framåt... Skall ta med mig lite på onsdag till Trelleborg tänkte jag då jag skall hälsa på min pappa ... Så jag tänkte låna en liten hörna i hans förråd så jag kan få ner allt det andra i ett lass sen när flytten bär av helt..

Känner mig rätt på bra på det :) fast lite till skulle jag nog kunna hinna med tycker jag!..

I morron skall jag ge mig på förrådet i källaren ... Gå igenom lite saker där nere med...


Loppan och jag var iväg en kort sväng igår och kikade på ankorna inne i Eslöv...

Hon verkligen älskar att vara ute... Och när vi skulle åka där ifrån så vänder hon sig om och vinkar glatt och säger "hej då ankorna"... sen går hon vidare och sparkar lite löv omkring sig...   


Nej.. Nu så får jag ta och ta mig en liten fika och fortsätta med packningen för sen är det dags att hämta hem min lilla gangster från dagis ...


Sköt om er där ute...




Puss & Kram



Av Carolina - 5 november 2011 23:19

Vill bara spela denna underbara låt till min älskade vackra dotter... Spelade denna låt varje dag för henne när hon låg i min mage   


Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Och jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår

Lalala…

När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
Det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå vad som än händer
Är det alltid du och jag

För du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
All min längtan vill jag ge

Ja, all min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge
 

Presentation


Ensamstående mamma på 28 år.
Trivs väldigt bra med livet :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tårtor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards