carolina1985

Alla inlägg under juli 2011

Av Carolina - 30 juli 2011 22:03



Äkta kärlek...

Man känner det ända in i själen när det är rätt...

Räcker man tittar på varandra så vet man vad den andra känner...

Man blir varm i hela kroppen...

Svävar på rosa moln...

Man är lycklig....

Man kan sitta i total tystnad och bara titta på varandra utan att det känns obekvämt..

Bästa vänner...

Kan prata om allt utan att dömma den andra...

Stöttar varandra i med och motgång...

Man kan gråta mot den andras axel...

Man är förstående mot varandra...

Tar aldrig den andra för givet....



Det är kärlek för mig...

Så låt oss älskar varandra... Ta vara på varandra och njut av kärleken ni har till varndra..





Av Carolina - 28 juli 2011 20:32

God Kväll!


Sitter och tittar på Sommar med Ernst nu... Gillar han... Han har bra idéer...

Han hade ju kunnat komma hem hit och fixat till mitt hem så de blir lite mer enhetligt, för det är de ju inte nu!!!...

Well well...


Fick veta en sak idag som jag inte gillade alls!

Det går bara inte... Jag kan inte acceptera det... Det har jag inte råd med... :(
Jag önskar det inte var så... Men tyvärr är det ju så verkligheten ser ut för mig...


Pratade med en kär gammal vän innan ikväll... Han fråga varför jag inte pluggar?...

Jag! Plugga?...

Jag vet jag har sagt de förr att ja skulle vilja.. Men helt ärligt, är det lönt?

Där fínns dom som utbildar sig sjukt mycket, och så finns de inget jobb till dom... Kvar har dom skyhöga skulder till csn!

Det är inte så jag vill ha det....

Jag har faktiskt klarat mig väldigt bra utan utbildningar och grejor... Har haft en del olika jobb under årens gång... Fler skall det väl bli... Men jag hoppas ju självklart att få stadga mig i något jobb också snart nog... Där jag verkligen kan stanna... Jobba iaf heltid eller så...

Om inget annat ett riktigt bra betalt jobb *hihi*...

Men plugga?... Jag vet inte om det är min grej... Faktiskt! ...


I morron vankas det 30 års gille i Torup *ler*...

Kära Emma fyller år och det skall firas med buller och brak...

Perfekta presenten är fixad idag efter en massa letandes... Jag är nöjd, mer än nöjd faktiskt...
Önska jag kunde lägga upp bilder på presenterna, men det kan jag inte då vi kanske har en nyfiken Emma som läser då innan hon fått sin present *fniss*...

Men jag ser iaf väldigt mycket fram emot morrondagen efter jobb... Och en hel helg av ledighet skall bli skönt... Inga måsten... Ingenting... Jag skall sova tills jag vaknar... Skall stänga av ljudet på mobilen och bara vara...


Saknar dock min lilla loppa något fruktansvärt nu... *snyft*... Ingen som skriker "mamma" här hemma hela dagarna eller skäller för att hon inte får på sig sina skor...

Älskar henne... Mitt lilla troll...

Har inte träffat henne sedan måndagkväll... Många dagar detta... Och jag får inte se henne förän på söndag :( ... Måååånga dagar dit jue... Men när hon kommer hem så skall jag överösa henne med kärlek och kramar och pussar och en massa mys...

Utan min Melanie så vet jag inte vart jag hade varit idag...


Nej vänner.. Nu är det dags att ta bort handduken från håret och borsta det... Sen tror jag faktiskt att jag kryper ner i sängen och plockar fram min bok och läser lite...

Så ha de gott där ute... Så skall jag med försöka ha det med...


Puss & Kram


  *giv mig styrkan att orka*

Av Carolina - 27 juli 2011 22:34

God Afton!


Börjar få lite ont i halsen igen... Vill inte.. Kan inte vara sjuk... Så de blir massa te nu och halstabletter... Suck!.... Har inte råd...

Vet att man egentligen inte skall klaga på sin ekonomi, för det finns verkligen dom som har det mycket värre än mig... Men just nu tycker jag att jag får lov att tycka synd om mig själv...

Men jag skall resa mig ur denna dvala med... På ett eller annat sätt så kommer jag lyckas...

Vill tacka mina underbara vänner och familj som hjälper mig så med ALLT ... Kärlek till er...


Lekte lite med Jessica idag efter jobb.. Jag bjöd in mig själv på middag hos Jessica och hennes sambo Glenn :) ... Vilket resulterade i en TOPPEN kväll...

Fast det rasade när jag ställde mig på deras våg!.... Jag har alltså lagt på mig 5 kg på senaste tiden!...

Det är INTE acceptabelt :(

Varför tillåter jag detta hända mig?

Det är ju jag själv som handlar och stoppar i mig det... Ingen annan gör det åt mig...

Varför?!.... Jag vill ju inte.... Men ändå så gör jag det...

Fan inga av mina kläder passar ju knappt längre! ... Mjukis och leggings är nr 1 idag... Jag vill inte ha det så!

Jag vill kliva i mina snygga jeans och känna mig snygg...

Vill inte ha dom där fula valkarna på ryggen, för det har jag :( och jag skäms... något så fruktansvärt... För det är jag själv som gjort så de hamnat där!

Jag vill  inte har de dära fula bildäcket på magen....

Och nu tänker ni väl att de bara är att sätta igång och göra något åt det...

Och JA det låter väldigt enkelt...

Men för mig som har ett sådant beroende, är det inte så enkelt...

Mitt beroende är som vilket annans beroende är... Röckare som drogberoende...


Men jag ska ta tag i det...

Jag kan inte gömma de för någon... Jag har alltid någon som tittar på mig 24/7... Och det är min egen kropp... Det syns på min kropp... Min kropp ser allt jag stoppar i mig...

Det är dags att sluta  nu... NU nu nu...


God Natt

Av Carolina - 26 juli 2011 20:38

   God Kväll mina vänner...


Sitter just nu och tittar på super size vs super skinny...

Jag måste ta tag i mina problem... Jag kan inte äta som tröst längre... Det håller inte!
Ja jag erkänner, jag har problem med både mat och godsaker... Det går inte en dag utan att jag måste ha något sött eller något annat som jag egentligen kunde varit utan!

Jag äter när jag mår bra, jag äter när jag är ledsen, jag äter när jag har tråkigt....
Jag äter alltid något!!!

Ofta känner jag mig jätte peppad, men när de väl kommer till krita så kan jag inte stå emot allt gott... Får jag inte så smyger jag med det istället! ...

Vad är jag för en människa egentligen som beter mig så?...

Är det sådan jag vill vara? NEJ!

Men varför gör jag då så? ...

Det är precis som om där sitter en liten elak person på min ena axel och på den andra en snäll som gör allt för att försöka hjälpa mig, men i slutändan som jag inte lyssnar på! ...

Den elaka lilla skiten vinner! ...   

Jag skall nog lyckas bli av med han... Men hur!? ...



Jag kanske inte är den bästa vännen heller alltid...

Men jag gör mitt bästa... Jag skulle ALDRIG utnyttja någon av mina kära vänner...

Vissa vänner har jag kanske försummat... Vilket absolut INTE har varit min menning...

Jag gör mitt bästa... Varken tid eller pengar räcker till så mycket som jag skulle vilja! ...

Jag känner mig jätte hemsk....

Men de är inte lätt att vara ensamstående alltid... Jobbar 75% så man har ju inte en full månadslön, sen har vi ju alla dessa räkningar som skall betalas...

Det blir inte mycket över till roliga saker.... Hur gärna jag än vill så blir det inte de! ...

Allt jag väljer att göra har konsekvenser i slutändan.... Lillan är den som kommer först i ALLA lägen... Hon är min prio ett helt enkelt...

Om jag behandlat dig illa, säg de då till mig... Så lovar jag att jag skall skärpa till mig...


Vad trött jag är ikväll...

Sängen lockar väldigt mycket redan... Linserna känner jag att dom måste ut nu...

Så de är väl dags att runda av för idag...


Våga gärna kommentera mina inlägg....


Sköt om er alla där ute....


Puss & Kram


Av Carolina - 21 juli 2011 16:59

Hallå där ute....


Lillan och jag har just ätit middag... Det blev färsk pasta med smak av spenat och till detta hade vi då en köttfärsås med franska örter och vitlök... Kan säg att det var riktigt smaskens :)

Lillan hon åt en rejäl portion... sleva in som en galning och sen lade hon av värsta rapet efter hon var klar  *fniss*....


Dagen på jobb har faktiskt gått väldigt fort....

Har varit en mycket trevlig dag... Jobbar verkligen med toppen kollegor... På ica tuna händer där allt och lite till...

Fick tips idag av en kund hur man skulle göra med kronärtskocka.... Får vi se om jag vågar prova *hihi*...


I morron är det fredag och vad händer då?
Jo först är det jobb... Sen skall jag, lillan, Jessica och Glenn åka till Röstånga marknad... Sen efter det så skall jag och lillan hem till Brossan och kära underbara Emma på filmkväll och god middag.... Så trevligt det skall bli i morron...

Sen resten av helgen får vi se hur den blir... Ser inte ut som det blir Trelleborg iaf... Så det får bli en annan helg...

Söndag blir de tvätt iaf... Lillan skall åka till sin pappa på onsdag så då får jag ha nya rena kläder...


Nej nu skall jag mysa med min dotter...

Ha de gott där ute...


Puss & Kram   



Av Carolina - 18 juli 2011 19:58

God Kväll...


Ja idag har varit en tung dag i tankarna... Dom far runt som en tornado där inne...

Inte bara på en sak utan många saker faktiskt...

Det känns verkligen som man står i en återvändsgränd... Jag bara står och trampar på samma ställe...

Varje dag så försöker jag tänka positivt.. Det gör jag verkligen... Jag är en positiv människa... Men även jag har mina nedstämda stunder... Det har vi väll alla...


Hoppas på att saker och ting vänder snart... I morron en sak...

Sen får jag ta en sak i taget...

Jag är rätt så otålig och vill ju gärna att saker och ting skall ske bumms... Men jag får lära mig att var sak tar sin tid och vissa saker går inte att stressa fram...


Just nu känner jag väl mig mest otroligt ensam...

Känner en enorrmt tomhet...

Jag vill så gärna fylla ut det tomrummet... Men varje gång jag tycker något skulle kunna bli eller prova på nått, så är det inte vad de blir...

Ja jag är blyg... Jag är inte perfekt...

Men jag har så mycket kärlek att ge...

Och JA jag vet det hjälper inte att sitta här och skriva och gnälla om det...

Men detta är mitt sätt att avreagera mig på... Så det så!

Är jag ingen potential alls att vara med som flickvän? ...


I helgen så hade jag tänkt mig att eventuellt ta mig till Trellehulla... Men det vet jag mer närmre mitten i veckan vad som blir... Det hade varit skönt att få åka ner...  Jag och lillan... ha lite tid tillsamans... Hitta på lite bus och bara vara... Säga till min dotter flera gånger om dagen hur mycket jag älskar henne... Hur hon förgyller min dag...

Vi får helt enkelt se vad som sker i helgen...


Lägenhetssökandet står rätt still... Där händer inte allt för mycket... Det är inte lätt att hitta billigt och bra och skapligt boende... men en dag så skall jag väll få till det med...



Nej nu skall jag väl ta och krypa ner i min tomma säng... Krama om en eller två kuddar...


Ha de fint...


Puss & Kram...


 

Av Carolina - 17 juli 2011 14:27

God Eftermiddag! ....


Tvättdag idag... Inge vidare alls... Mår lite små illa faktiskt... Blä! ... ...

Men men det går väl över...

Jobbade igår ett par timmar... Var lite halvdött... Men det gick bra ändå...

Har lyckats få tag i 2 extra jobb pass till på jobb.. Vilket verkligen behövs... Så de är toppen...


Helgen som varit nu har iaf varit toppen... Umgåts med mina goda vänner... Och familj :)

I fredags så vart vi i Harlösa och grillade och åt gott... Sen i lördags så jobbade jag ju lite och planen var ju även att smita till skånes djurpark, men jag fick sjukt ont i foten så e ble int av... Får vli en annan dag! ...

Sen på kvällen så stack vi till Eslöv för att leka med Jessica och Glenn... Vi åt lite god middag tsm och så såg vi på lite film och åt snask...

Filmen vi såg var SJUKT rolig tyckte jag... Ja den kanske är gammal nu för en del, men vi hade inte sett den... Den hette Grown Ups ... Med Adam Sanler bla... Jätte rolig!

Den är helt klart värd att se igen...


Idag så kommer lillan hem från sin pappa igen... Varit där sedan igår... Men jag har inte träffat lillan sedan i fredagskväll... SOM jag saknar henne... Så tomt utan henne...

Hon är verkligen min lilla solstråle.. Mitt allt är hon...


Ja jag har änsålänge inte fått nått besked om lägenheten jag sökt... Så de verkar som de inte blir den iaf... Så vi får väl leta vidare helt enkelt...
Visst jag trivs i min lgh.. Men jag har  jätte tråkigt här hemma.. Jag vill ha mina gammla vänner omkring mig.. Min familj... Och det kan jag inte ha om jag skall bo kvar här...

Vill leva livet.. Inte bara vara...



Well well...

Nu så skall jag ta och vila en liten stund och se om det dära illamåendet vill släppa! ..


Ha de så gott där ute..


Puss & Kram


 


Av Carolina - 14 juli 2011 17:21

God Sen Eftermiddag   *fniss*...


Då var det torsdag redan... Snart fredag   

I morron får jag finbesök ända från Motala ... Så trevligt de skall bli..

Men på lördag så skall jag jobba ett par timmar först... Efter det så bär det av till skånes djurpark   

Men i morron så skall vi köra ut till Harlösa och lämna lillan och de blir väl att man käkar lite middag där med skulle jag tro...

Ser verkligen fram emot denna helgen *fniss*...


På jobb händer där väl inte allt för mycket... Mycket dötid... Så nu tycker vi alla att studenterna gott kan komma tillbax så vi får lite att göra på jobb *fniss*..

Men visst, man hinner med en del städning på jobbet när studenterna håller sig väck.. så något positivt för det ju med sig...



Snart så kommer favoriterna Emma och Anders hit och då skall vi käka lite kvällsmat tsm och sen fika lite...

Det ser vi verkligen fram emot *hihi*...

Melanie kommer bli SÅ glad när dom kommer... Det är hennes absoluta favoriter det dära...


Oh nu kom jag på en sak som lillan jorre häromdagen som jag bara måste berätta *fniss*...

Lillan hon brukar gå in på toaletten sj och kladda med vatten i vasken och då även vilja borsta tänderna... Men just denna gång satt hon kvar på toagolvet och läste en bok, så jag gick ut för ja skulle börja med maten...

Samtidigt som jag står ute i köket och fixar med maten så pratar jag i telefon med Jessica...

Jaghör att lillan hon bökar runt på toa och hör sedan toalocket smälla till!!!!!!!!!!

Så jag gick in på toa och hittar lillan hängandes över toa kanten och plaskar med bägge händerna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Piiiiiiiiiiiiii...

Så nu blir det att man får stänga toadörren när man varit där inne... *hihi*....


Ja sen har ju min kära kära kära Sarah varit här nere med och hälsat på ett par dagar...

Hennes kära pojkvän Ola vart också med, och det var jätte skoj att få träffa han med... Lillan hon gillade att skåla med han *fniss*

Men nu har dom åkt hem... dom åkte i går   lite tråkigt faktiskt... fick inte umgås så mycket denna gången pga jag jobbade... Men var så illa tvungen... Men lite skitsnack hann vi med iaf ...


Igår så glömde jag att ställa klockan så den skulle ringa idag ... Som tur var så vaknade lillan kl 0700 idag.. Dock var det en timme för sent... Det är då lillan skall vara på sagis och jag påväg till jobb!...

Så de vart full fart i morse kan jag lova... *fniss* ...


Nej nu kommer snart kvällsmaten   Så då är det dags för mig att plocka fram bestick...


Ha de gott...

Puss & Kram


Presentation


Ensamstående mamma på 28 år.
Trivs väldigt bra med livet :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tårtor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards