carolina1985

Alla inlägg under oktober 2011

Av Carolina - 31 oktober 2011 21:17

God Kväll...



Haha ja ni kära läsare... Det kunde man ju aldrig tro om mig   *fniss*...

Men tro det eller ej...

Det har nästan tagit sex dagar sedan jag skrev sist...   Idag är det fem dagar sedan sist...

SÅ det är väl dags att lätta på trycket *fniss*... Eller vad säger ni *ler*...


Har tänt lite ljus här hemma... Mysigt nu när vintertiden är kommen...

Jag tycker egentligen inte om vintern... Eller jo lite... Snön kunde hållt sig ifrån vägarna och det hade inte behövt vara så förbaskat kallt ute längre in på vintern...

Men visst är det mysigt med snön...

Det skall bli skoj och se hur Melanie reagerar med snön... Om hon tycker om det eller inte... Men dock så de flesta barn älskar ju snön... Det gjorde ju även jag när jag var liten...   



Packning av lägenheten åker sakta men säkert ner i lådor... Många har det inte blivit, men ett par st iaf...

Har samlat ihop lite som ja kan tänka mig att sälja med och lagt ut på loppis sidan på fejjan... Får jag bara hoppas på att jag blir av med grejorna så man slipper ta det också med i flytten...

Det är inte så många veckor kvar innan jag flyttar..
Så jag har en del att stå i än... Adressändring skall göras.. Allt skall packas ner... Och sen skall jag ju hitta flytthjälp!... Verkar int som nån är så sugen   ... Men jag förstår... Jag har ju flyttat ett par gånger de senaste åren...
Kanske man skulle anlitat flyttfirma?... Men de har jag inte råd med! ...

Annars hade jag nog gjort det utan tvekan...

Sen är det ju flyttstädningen som står på tur med sen när de väl är tömt här hemma...   

Har ett par goda vänner som har en städfirma idag... Deras hemsida är: http://www.engnells.se/ 

Dom är super duktiga och har etablerat sig riktigt bra... Så in på deras hemsida nu med er och kika lite... Kanske ni vill ha deras hjälp i er vardag med städningen eller dyligt...


Nej nej.. Nu tror jag faktiskt att det är dags att släcka ner för ikväll...

Trött i tittorna nu.. Och slut i ryggen...


Ha de gott där ute kära läsare :)



Puss & Kram



Av Carolina - 25 oktober 2011 18:31

God Afton!

 

Haha... Det är jag det... Jag må inte vara smal.. Men jag är en klar 10 poängare :) ... Haha..

Well well...


Var iväg idag och fixade ett par varmar skor till Melanie som hon kan ha nu när de är lite kyligare.. Tror att jag väntar tills nästa månad och köper ordentliga vinterskor till henne, fall i fall hon får för sig att växa i turbofart   ... Ja de kanske inte händer.. Men man vet aldrig ... Så jag väntar lite till...

Själv köpte jag 5 st nagellack för 50 kr ... Rena fyndet... Det är vad jag får unna mig... Men de räcker gott och väl för mig...
   

Skor till lillan, strumpor och en skjort tunika :) ....


Loppan och jag åt en väldigt enkel middag i afton.. Makaroner och kycklingfilé med sås som vi gjorde på creme fraiche som var smaksatt med tomat och feta ost... Lite grädde i så den inte blir så tjock såsen...
MYCKET gott.. Och enkelt... Man kan ju ta vilken smaksatt creme fraiche man tycker bäst om, och detta är min favvis... Det ända som fattades lite var bacon i det... Sen vart de perfekt...


Loppan och jag har även gjort choklad bollar... Dom var/är mycket goda *hihi*... Vi har lite måndagsmys hon och jag :) Lyssnar på youtube gör vi med..

Lillan och jag sitter och sjunger med och har det mysigt... Kärlek på hög nivå...

Snart skall hon få hoppa ner i sängen och sova för kvällen då det är dagis i morron med.. Sen på torsdag blir det Trelleborg igen då jag skall  på ett viktigt möte... så håll tummarna för mig kära läsare.. Det kan jag behöva... Det avgör en stor del av min framtid.. SÅ.. Hoppas hoppas...


Nej nu skall jag och loppan sjunga vidare här en stund till innan det är dags för loppan att sova..


Ha de gott där ute..


Puss & Kram


Av Carolina - 23 oktober 2011 12:55

God Middag!

 

Har kikat på lite heminredning idag som jag gärna ville visa er   
Något som jag gärna skulle vilja ha... Sakerna som jag lägger upp idag kommer både från Hemtex och Chilli ... Allt inom rimliga priser faktiskt...

SÅ här kommer bilderna   


  Bordstablett i tyg...

 Chokladfondy set (eller hur de nu stavas)   

    Toffs ... SÅ fin... Har tittat för mycket på montazami.

Pläd... ÄLSKAR... Chilli... Har redan en.. Vill ha fler   

  En liiiiiten gryta... Vill ha... 39:- ...Chilli ....

    SÅ fin skål ... Hemtex... Finns olika storlekar...


Ja de var lite av vad som fallit mig i smak...

De som var dyrast här på denna lilla listan var filten för 199:- ...


Nej... Nu är det pyssel som står på schemat   


Ha de fint där ute..


Puss & Kram

Av Carolina - 22 oktober 2011 00:07

God Natt??   


Ja idag har mamma och jag och lilla loppan varit i Trelleborg för att grattulera brossan som yllde 28 igår...

Vi åt lite god middag.. Sen stack sillen och jag iväg och fixade lite fredags snacks... Sen åt både barnen och vi lite gott..

De små åkte i säng och sen åkte kortleken fram...   

Vi spelade 31... Sen körde vi även gamla hederliga plump ... *fniss*...

det spelade vi mycket förr... Dock var vi fler på den tiden... Men ack så roligt det är... Jag kom iaf på delad andra plats med min bror...

Vi kom fram till att ha en kväll i månaden och träffas och spela, äta gott och ha det riktigt trevligt tillsammans ...

Och det ser jag fram emot   ...

Kanske monopolbrädet tittar fram med... Ah fy bubblan vilken bra dag jag haft idag... Jag mår fint..

Framtiden börjar jag se lite ljusare på... På måndag har jag viktiga samtal att ta tag i... Håll tummarna för mig folket..


Nej nu skall jag gå och lägga mig.. I morron hoppas jag på en lika bra dag...


Sov gott där ute...

Puss & Kram   


 

Av Carolina - 20 oktober 2011 10:35

God Morron!


Ny dag och nya tag...

Redan varit inne på www.ams.se men inga jobb att söka än!... Får smita in där lite senare igen helt enkelt...


Starten på denna morronen vart tuff... Loppan hon var INTE på humör kan jag ju tala om... Det var gallskrik från det att hon slog upp sina bruna små ögon tills vi kom in i hissen...

Jag försökte till och med muta henne... Med choklad!... Men inte funka de heller!.. Så hon fick skrika....

och JA jag vet man skall inte muta... Men grannarna trodde väl jag plåga loppan eller nått...

Men nu är hon iaf på dagis och när hon kom dit så var hon nöjd iaf...


Så nu är man hemma igen... Parkerat röven i sin ljuvliga fotölj *not*....
Kikar lite på våra bästa år *ler*... Jag är fast.... Intriger intriger intriger...

Sjukt att man kan sitta och titta på en sådan serie som bara egentligen är tramsig?... Man har väl inget liv, haha... Well well...


Hoppas på att min handläggare från ams hör av sig idag och ger mig goda nyheter.... Så håll tummarna för mig... Behöver lite medvind just nu som en god vän sa till mig häromdagen....


Julen närmar sig... Flytten närmar sig... min födelsedag närmar sig... Loppans födelsedag närmar sig den också...

Tiden står inte still.... Vissa dagar så önskade man att den stod still...

Nu runt juletiderna är då kärleken sprudlar bland många... Min kärlek sprudlar varje dag för min älskade lilla dotter...

Men jag har mer att ge till en partner... Som jag en dag skall finna... Finns du där ute som skulle kunna hantera mig och mina känslor?   


Jag hittade en soffa igår som jag skulle vilja ha faktiskt.....

Hittade den på www.xxxlutz.se 

   

Dock vill jag bara ha soffan, inte inredningen runt om   

Inredningen skall jag som sagt skall ha, den tar jag hand om... hihi...

Sen för ett tag sedan så hitta jag även detta underbara fönster... Så nu är jag på jakt efter ett sådant fönster för att få in det i min inredning...


Nej.. Nu är de dags att röra på fläsket igen här... Så man inte växer fast i fotöljen...

Så ha en fortsatt trevlig dag där ute ...



Puss & Kram



Av Carolina - 17 oktober 2011 22:28

När du minst anar det så kan det hända....

Du kan förlora den du älskar...

Därför skall du ta vara på VARJE dag tsm med dom du älskar...

Man vet aldrig när de rycks ifrån en...

Ta ALDRIG någon för givet...

Kanske till slut så orkar man inte mer...

Man måste vårda kärleken... Från bägge parter på alla plan som finns i ett förhållande... Stora som små ting...

Allt har en betydelse....


Hur ser jag på kärleken?... hur tycker jag att man skall vårda kärleken? Och visa att man verkligen älskar någon...?....

Vardagsromantiken är A och O .... Det behöver inte vara något stort...

Bara den där pussen och kramen när man kommer hem från jobbet...

Den stunden är GULD värd...

Räcker inte tiden till?...

Man får hitta små stunder... Då är vardagsromantiken det bästa... Sen får man nån gång ibland göra nått på tu man hand....  

Man hjälps åt med vardagsysslorna... Oavsett vem som jobbar mer eller mindre, man får hjälpas åt... 

Varje förhållande har bråk... Det måste man nästan ha, iaf nått... Men att man sen kan lösa det tillsammans....

Kommunikationen är ENORMT viktig...

Man skall kunna känna att man kan prata om allt med sin partner...

Man skall finnas för varandra i svåra situationer...

Ta till vara på kärleken.... En dag kanske personen inte finns mer och du ångrar dig!....

Det är väldigt lätt att vara efterklok!.... 


Nå....

Dagen annars i sig...

Kom iväg till Trelleborg iaf... Jag vet inte om jag blev mycket klokare!

Suck!... Aja... Skall kika lite vad malmö komvux med har att erbjuda... Dom har lite större utbud av en avdelning jag är intresserad av...

Något skall jag väll kunna hitta!... Cnc-Teknik börjar enbart 1 gång om året, så ja!... Jag får forska mer helt enkelt på vad jag skulle kunna tänka mig att jobba inom teknikens värld :)


Fick träffat min brorsbarn med idag ... Vilka busfrö ... Älskar dom av hela mitt hjärta...

Sen fick man ju även träffat pappsen idag med... Han skulle ju få sin födelsedagspresent med, och han blev väldigt glad iaf för den :)
Det blev en flaska Whiskey, Grants....

Men nu är vi iaf hemma i Marieholm igen... Och nu får vi stanna här ett tag... Det kostar alldeles för mycket att ligga och köra!... Måste tänka mig för nu!...


Jaaaa, jag måste ju berätta en super kul grej :)
Jag har vunnit biljetter till Ladies Night i Malmö idag... *hihi*.... 2 st...
Vann det genom att delta i en tävling som heter bluffmakarna på Radio City i Malmö....

Man fick lyssna på 3 olika historier och sen är EN av dom rätt... och jag VANN!!!!!

Känns så j*vla härligt kan jag tala om ...

SÅ... Den som får följa med mig iaf på denna kväll blir min underbara mamma... En mor och dotter kväll kommer det bli med en massa gott skratt...   


Well well..

Nu får denna damen gå och lägga sig...
Loppan skall ju på dagis och jag har en del viktiga saker att ta tag i imorron...

Så ha de så fint där ute så hörs vi snart igen :)


Puss & Kram


Av Carolina - 16 oktober 2011 22:15

Så fort jag vaknar på  morgonen så blundar jag lika fort igen...

Vill åter in i drömmarnas värld...

Hoppas på ljuva drömmar inatt med...


Lyssnar på youtube nu... En låt som verkligen fastnat är en ny låt me Richard Marx - When you loved me....

Jag bara ÄLSKAR den... Tror jag har kört den 10 ggr i rad nu...

Tur dock att jag har hörlurarna ikopplade så mamma och Leif slipper plågas...

Men den är SÅ bra...

Jag lägger upp en länk så får ni höra...


I morgon bär det av till Trelleborg... Kl 0900 skall jag träffa studieyrkesvägledaren uppe på stora skolan...

Hoppas på att vi kan komma fram till viktiga beslut vad gäller min framtid... För något måste där ju hända...

Jag är redo att förändra... Det är dags... Jag blir inte yngre...


Jag fick 2 klubbor av mamma ikväll...

Öppnade den och börja snaska på den... Men de vände snabbt... Fick sådan ångest!... Så nu ligger den här framför mig...

Varför tog jag den?... Jag behöver inte den!...

Det är något jag också behöver förändra... Min kost och min motion...

Ju äldre man blir desto svårare blir det med vikten, att bli av med den...

Nu måste min resa börja mot ett sundare liv... Vardagsmotionen är gratis, så det får bli starten och minska på det söta...

Jag tar en dag i taget...


Det allra första som jag skall skaffa till min nya lgh i trelleborg är min välkommen skylt :)

Sen får allt annat komma med tiden, men den SKA jag ha...

Det är starten på mitt och lillans nya liv i vår nya lgh som skall inredas med kärlek och värme... Och det vill jag att man skall känna när man kommer hem till oss..

 



Nej kära läsar... Nu får det vara slut för idag...


Ha de gott... Uppdatering om morgondagen kommer i morronkväll...

Natti nat...


Puss & Kram


Av Carolina - 15 oktober 2011 15:05


När jag gick med lillan ner till affären för att handla det vi behövde till kvällsmaten hos mamma och leif i Harlösa så bara njöt jag av den totala tystnaden...

Jag kände doften av mat i byn... Det var många som åt sen fredagsmiddag igår...

Sakta så började graderna närma sig 0.... Kallt var det, men inte så att jag frös...

Vi gick förbi ett hus och jag slängde en hastig blick och så hur familjen satt samlade och åt middag tillsammans vid deras finbord i vardagsrummet...

Dom hade tänt ljus och jag såg att dom skrattade och hade det trevligt...


Jag kan tänka mig att sen spelade dom familjespel och åt massa snask senare på kvällen... Ett typiskt svensson liv... Vem vill inte ha det?...


Barnen springer runt och leker... Hunder ligger och vilar framför den öppna spisen... Medans färäldrarna sitter uppkrupna i soffan tillsammans och bara njuter av livet de har tillsammans...

Slutligen så sitter barnen hos en också och dom somnar i knäet på en...

Vem vill inte ha det så?


Att ens barn kommer fram till en och säger: Jag älskar dig...

Sen kramas man och man själv får berätta hur mycket man älskar sitt barn...

Vem vill inte ha det så?


Mannen kommer hem från jobbet och överraskar en med en bukett rosor och kramar om en...

Lagar middagen tillsammans och sen sitter familjen samlade runt köksbordet och pratar om hur varandras dag har varit...

Vem vill inte ha det så?...


Jag vet iaf vad jag vill ha...

Och en dag så kommer jag att finna en man som älskar mig för den jag är och älskar mig lika mycket som jag älskar han...

Jag har min dotter nu... och jag skulle ALDRIG byta något mot henne... Hon är mitt älskade lilla gryn... Hon är min familj...   


Häromdagen när jag var hemma hos min kompis Jessica, jag låg i sängen tsm med loppan och Jessica satt vid sin data...

Så kryper loppan upp till m ig och överöser mig med pussar *ler*... Det är kärlek...   


Just nu så sitter jag och pysslar med loppans inbjudningskort till hennes 2års kalas i Januari... Jag vet att jag är ute tidigt, men det tar tid kan ni tro att göra dessa kort... Varje kort är unikt... Inget kort blir detsamma... 

Lika bra att börja i tid, så slipper man stressa med det sen när det börjar närma sig att verkligen ha hennes kalas... Slipper man ett stressmoment ju...


Just nu ligger min lilla loppa i sin säng och sover... Snart sovit i 2 timmar skulle jag tro, så hon vaknar väl snart... Så då blir de lite mys i fotöljen tills vi hittar på nytt bus...

Vi får väl gå ner på lekplatsen och gunga lite... Leka av oss en stund...  Det är ju jätte fint väder ute idag med.. Solen skiner...

Det är nu som jag tycker om hösten som bäst...

Solen skiner och färgen i träden ändras... Vackert säger jag bara...

Så kan vi hoppa över vintern och ge oss på våren direkt sen... När allt börjar knoppa och bli grönt igen... *längtar*...


Ja nej, nu skall jag återgå till mitt skapande en liten stund till innan loppan vaknar..


Ha de gott folket så hörs vi säkert snart igen ...


Puss & Kram 


Presentation


Ensamstående mamma på 28 år.
Trivs väldigt bra med livet :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tårtor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards