carolina1985

Alla inlägg under augusti 2011

Av Carolina - 30 augusti 2011 19:19

God Kväll får man väl nästan säga nu! ...


Blåser kallt och regnar ute...    Trött på de vädret nu...
Faktiskt rätt så trött på det mesta... Mår inte riktigt hundra... Jag vill inte gå in på detaljer, men ja... Jag mår helt enkelt inte bra...
Saker och ting går inte riktigt som jag vill...
Vet att man skall ge det tid... Så vi får väl hoppas på att det blir bättre... Det ska bli bättre...
Men först skall man nå botten som de sägs...
Nu skall jag bara hitta vägen tillbax upp igen... 

Har varit på Liseberg i söndags med underbara vänner... Hade verkligen toppen där uppe... Har aldrig varit på Liseberg tidigare, och det kommer lätt att åka dit igen...
Åkte karuseller som jag aldrig trodde jag skulle sätta mig i   

Jag är riktigt nöjd med söndagen iaf ... Tack för alla ni som var med och fulländade dagen...


Funderar på om man skall ta sig ett bad ikväll faktiskt...
Ett skumbad, tända lite ljus och lugn musik på... Bara ett glas vin som fattas, men de glömde jag i Eslöv hos Jessica så det får jag dricka en annan dag ist... 

Fast nu börjar ju halv 8 hos mig... Och det gillar ju jag... Kanske man skall kika på, få lite insperation... Kan behövas...


Nej nu skall jag ta och krypa ner i min mysiga säng och ta världens mysigaste filt och bara mysa....

Ha de gott där ute...


Puss & Kram


  Jag bara älskar denna bilden på underbara Anders och underbara Ida :)

Av Carolina - 20 augusti 2011 22:08

God afton..


Ja här sitter man igen... Kikar på the fast and the furious på tv3 ...
Det är en film i min smak :) Vin Diesel är verkligen inget fel heller att kika på ;)


Aja..
Idag vart mamma och jag samt lilla Jesper på loppis i löberöd... Tycker faktiskt att det är lite illa att de skall ta inträde för att man skall komma in på loppis!!!! Varför!... Sen var där inte mycket heller att kika på tyckte jag...
Det ända lilla fynd jag gjorde var en liten flaska i glas... Jätte fin... Tänkte antingen göra min egen snaps i den eller kanske göra min egen smaksatta olja! ... Aja vi får se vad det slutar på helt enkelt...


I morron så skall mamma och jag iväg och köpa en liten dockvagn till lilla loppan :) hitta en jätte billigt som vi vill ha till loppan... Så glad hon kommer att bli... Nu skall jag bara hitta en liten docksäng till henne med är det tänkt... Eller så kanske hon får önska sig det i julklapp av tomten? :)

Måste även köpa fler kläder till loppan... Ullared hade varit najs!... Men ja!...
Dit tar jag mig nog inte på de närmaste tyvärr... så de får bli här nere i lilla skåne som jag får göra fynd...


Ikväll har jag faktiskt varit på en liten fika-dejt :)... Tänker inte gå in på detaljer mer än så faktiskt då jag inte vill avslöja för mycket... Men min magkänsla säger att detta är bra... Så vi kör på den känslan och ser vart tiden tar oss...
Jag mår bra iaf.. Väldigt bra ... :)


I morron så skall jag bege mig hem igen till Marieholm med lillan... Det är dags för dagis på måndag för loppan och jag ger mig på mitt nya schema... Så nu bakar jag inte kakor varje dag heller på jobb...
Skall bli skönt att komma ut i köket lite igen faktiskt... Det är köket som jag trivs bäst i...
Att få arbeta med mat tycker jag är skoj... Ja jag håller ju bara på med det som en kallskänka gör, men jag tycker om att både hålla på med det och varm mat...
Det har alltid legat mig varmt om hjärtat... Redan som liten så stod jag med mamma vid spisen och hade min egen kastrull och slevar och vevade runt i min gryta med vatten och en salig blanding av kryddor *fniss*...
Jag vill lära mig mer dock... Massa :) ... Man kan aldrig lära sig för mycket inom matlagningen...


Nej nu skall jag pilla ut mina linser och parkera röven i sängen!...


Natti natt...


Puss & Kram



Av Carolina - 17 augusti 2011 19:20

God Afton!


Vet jag varit usel på blogga på senaste tiden...
Men de har inte riktigt funnits någon insperation direkt...

Så idag så har jag tagit mig i kragen och skriva ett par rader eller så...


Ja vad har då hänt här?... Inte mycket egentligen!...
Faktiskt mest tagit det lugnt.. Jobbat en hel del med.. Så man är rätt sliten.. Ryggen har man väl litta ont i med.. Så lite massage hade inte suttit helt fel nu!..

Nästa vecka går jag på mitt ordinarie schema på jobb... Skönt det med...


Dock är där en väldigt spännande sak på gång i september månad :)
Jag kan inte gå in på vad det gäller.. men det är STORT :)

Och spännande med för den delen :)

Längtar faktiskt.. Men där är en hel del att planera innan dess...


Helgen?.. Ja... Lugn helg... Vilket jag ser fram emot.. Det behöver jag...


Helgen som har varit skulle jag egentligen gjrot lite annat..
Men nu är det så att jag hade sovit sjukt dåligt då lillan väckt mig ett flertal gånger på fredagsnatten, och sen så skulle jag iväg och jobba efter det kl 0700-1200 ... sen vart jag helt färdig och beslöt mig för att pyssla om mig själv istället..

Som ensamstående mamma så tycker jag att jag har rätten att vila och inte behöva be om ursäkt för att jag är trött och inte orkar festa! ....

Jag valde att spendera tiden på mig själv och ta det lugnt för jag behövde det...

Festa kommer alltså inte i första hand! ....

Söndagen ble heller inte som planerat :( fick inte hem lillan tidigare som jag velat, så den planen gick med i stöpet då vi skulle åkt hem till min kära kusin på babyshower :(
Så för att få utlopp för mina agressioner så hjälpte jag Emma och Anders på deras tomt och skyflade litta hästboxar på skit...


I morron så skall jag till frissan :D ...

Spännande.. Jag skall ge mig på en kortare frisyr :D ...

Vet att min kära kusin friserat mig nyligen, men jag vill ge mig på kortare ... Jag känner verkligen för de nu .. Jag vill prova :) ...

Så i morron 15.30 så säger saxen "snipp snipp"...   


Nej nu skall jag ta och kika lite tv och bara ta det lugnt! ...


Ha de gott folket så hörs vi snart igen..


Puss & Kram



Av Carolina - 3 augusti 2011 21:29

God Kväll!


Sjuuukt trött.. men måste blogga lite känner jag... Skriva av mig lite....

I morron blir det en väääldigt lång dag på jobb... Men de ser jag fram emot.. Först jobbar jag mellan 8-14 sen blir de jobb mellan 15.50-22.00

Så tiden där mellan tänkte jag faktiskt tvätta min bil... TÄNKTE! .... Inte säkert än... Eller så sätter jag mig ute i solen (om det är någon) och så läser jag min bok helt enkelt...


Veckan ut skall iaf spenderas i Harlösa som sagt... Jobbar långa dagar och lillan kan inte vara på dagis på kvällarna.. Så då får hon vara här hos mormor och terorisera helt enkelt ....

Så får jag jobba... Sen i helgen så blir de väl kanske någon promenad här... Gå ner på lekplatsen och leka lite...

Vi får se vad helgen den bjuder på helt enkelt...


Nej nu får jag ge mig.. Måste pilla ut mina linser känner jag... Sen blir de väl att krypa neroch sova... Lång dag som sagt i morron...


Men nästa inlägg blir nog längre och kanske lite mer intressant  att läsa :)


Sköt om er...


Puss & Kram

Presentation


Ensamstående mamma på 28 år.
Trivs väldigt bra med livet :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tårtor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards