carolina1985

Alla inlägg under november 2013

Av Carolina - 15 november 2013 22:35

Idag trotsade vi vår karantän lite...
Vi tog en runda ut till maxi för att inhandla lite tillbehör till middagen och kvällens polly kladdkaka :)
Träffade på svägerskan sillen där ute och huliganerna ..hihi...

Provade även göra en köttfärsgulasch idag... Hittade receptet på ICAs hemsida, men jag vet inte om jag kan kalla det för gulasch soppa... Men jag piffade upp den och gjorde en egen soppa av det istället ... Mycket gott blev det till slut ?
Det var bara vitlöksbrödet som fattades...

Loppan och jag satt o kolla igenom buffé tidningen idag...
Och där hittade vi en artikel om en show som skulle vara i Malmö på arenan nästa år...
Disney on ice ... Till jätte bra pris...
Ska se om loppan och jag kan åka dit... Tror verkligen att det hade gjort henne så glad ?
Hon älskar allt som har med Disney att göra... Så varför inte ??

Hyresgästföreningen var här i förra veckan...
Pratade om att de skullen höja hyrorna i centrala Trelleborg kraftigt!!!!
Aldrig.... Det går jag inte med på... Då får fan ta mig standarden bli jävla mycket bättre!!!
Ursäkta mitt fula språk, men ska de höjas hyror så skall standarden med höjas!
Kommer kämpa för att de inte får höja det iaf...
Vilket också gör att man saknar att bo i hus...
Man slipper det där tramset... I princip.... Räntor och så ändras ju också och man får bekosta saker o ting själv... Men de är så mycket skönare...
Och så slipper ma grannar ? iaf som bot ovanpå en eller under.... Och lyhördheten!!!
Avskyr den biten... De är så lyhört här att jag hör precis vad grannen gör på dass!!!
När de flyttas stolar... Till och med när deras telefoner vibrerar på ljudlös!!!
JAG LÄNGTAR HÄR IFRÅN!!!!
Eslöv ??


Nej... Nu fortsätta och titta på dejt från helvetet på TLC...
Så ha ni en fortsatt trevlig kväll där ute...

Puss och kram

Av Carolina - 14 november 2013 23:24

Allt jag vill är att min dotter ska må bra...
Hennes välbefinnande är nr ett...
Där finns ingenting som jag inte skulle göra för henne...
Kan jag skydda hon mot de onda så gör jag ju självklart det...

Ett barn förtjänar att ha bägge sina föräldrar i sitt liv...
Dom behöver det...
Men när saker och ting inte går rätt till, då skyddar jag mitt barn...
Dagen då hon kom in i mitt liv så förändrades hela jag...
Det är min skyldighet som förälder att se till att hon mår bra i de miljöer hon vistas i...

Detta året har varit rätt tufft...
Det skulle vara mitt år... Helt och hållet...
Men vi har stött på våra motgångar... Gång på gång...
Jag låter aldrig min dotter se mig nedslagen...
För henne är jag stark...
Det är för henne som jag kämpar som jag gör...
Skola ... Jobb... Med mig själv...
Allt jag gör är för att hon ska få en underbar barndom...
Det bästa liv som man kan få...
Det är det hon förtjänar... Inget mindre än det skall hon ha...
Bara det bästa...

Nästa år, då hoppas jag att det året blir bättre...
Fixa en massa lösa trådar då...
En tråd i taget... Så att allt inte nystas upp igen på nytt...
Till slut så ska jag nått mitt mål...

Har en underbar pojkvän...
Som finns där för mig, även om jag inte är den lättaste att ha och göra med just nu...
Men jag gör mitt yttersta...
Allt jag behöver är tid och tålamod...

Nej...
Det är väl dags och vila huvudet på kudden...
Loppelådan kommer säkert tidigt i morgonbitti och väcker mig ??

Av Carolina - 6 november 2013 11:42

Varit med ett tag nu igen på www.ebo.se och sökt massor av lägenheter, men har man fått visning?? Nooooo... Att de ska vara så svårt att få en lgh i lilla Eslöv!!
Jaja de är en eftertraktad stad helt enkelt ?
Men, jag ger inte upp.... ?
Saknar så mycket som många inte förstår ... Det är därför jag vill flytta..
Trivs inte här nere... De är inte hemma... ?


Snart dags för skolan...
Tänka sig att snart har en hel termin har gått...
Om 2 1/2 vecka är det första nationellt prov i engelska... Lite små läskigt...
Men de ska nog funka det med...
Hoppas jag ?
Känner mig nog mer tryggare i svenskan än engelskan...
MEN jag ska nog klara det... Hoppas på A eller B i slutbetyg...


Nej... Nu måste jag sluta skriva...
Skolan kallar snart...

Puss o kram

Presentation


Ensamstående mamma på 28 år.
Trivs väldigt bra med livet :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Tårtor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards